Versie 1.0
1. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden gelden voor alle abonnementen en aanvullende diensten die Sisoft B.V. (KvK 89553004) aanbiedt. Afwijkingen zijn alleen geldig indien schriftelijk overeengekomen.
2. Diensten en levering
Het abonnement kan bestaan uit levering en gebruik van een zelfbedieningskassa en/of toegangssysteem, inclusief hardware, software en ondersteuning.
Daarnaast kan Sisoft aanvullende diensten leveren, zoals hosting, websites en web(applicaties). Voor deze diensten gelden dezelfde voorwaarden, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
3. Looptijd en opzegging
De looptijd van het abonnement en de bijbehorende tarieven staan vermeld in de offerte of tarievenlijst.
Opzegging kan schriftelijk (per mail) met een opzegtermijn van één kalendermaand.
4. Betaling en wanbetaling
Facturen dienen binnen 30 dagen na factuurdatum te worden voldaan. Bij wanbetaling kan rente en buitengerechtelijke incassokosten in rekening worden gebracht conform de wettelijke regeling.
Bij wanbetaling heeft Sisoft tevens het recht de kassa of toegangssystemen tijdelijk buiten werking te stellen totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden.
5. Onderhoud en vervanging
Gedurende het abonnement zorgt Sisoft bij normaal gebruik voor een werkend systeem en vervanging van defecte onderdelen.
Schade of verlies veroorzaakt door diefstal, vandalisme, opzet, natuurrampen, onjuist gebruik of externe invloeden valt buiten de dekking. In dat geval worden de vervangingskosten (inclusief hardware en installatie) volledig doorbelast aan de klant.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om zich hiertegen te verzekeren indien gewenst.
6. Gebruik van software
De klant krijgt een niet-exclusief, niet-overdraagbaar recht om de software te gebruiken zolang het abonnement loopt. Alle intellectuele eigendomsrechten blijven bij Sisoft.
7. Support
Sisoft spant zich in om vragen van klanten zo snel mogelijk te beantwoorden.
Bij storingen waardoor systemen niet gebruikt kunnen worden zal Sisoft zo spoedig mogelijk reageren en zich inspannen de storing zo snel mogelijk te verhelpen.
8. Eigendomsvoorbehoud hardware
Alle geleverde hardware blijft eigendom van Sisoft, ook na volledige betaling van facturen, omdat de hardware onderdeel uitmaakt van het abonnementsmodel.
9. Overmacht
Sisoft is niet gehouden aan haar verplichtingen bij overmacht, waaronder storingen in de energievoorziening, netwerkproblemen, stakingen of natuurrampen.
10. Aansprakelijkheid
Sisoft is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade bij aantoonbare tekortkoming, tot maximaal het bedrag dat in de 12 maanden voorafgaand aan het incident is betaald aan abonnementskosten.
Aansprakelijkheid voor indirecte schade, waaronder verlies van omzet of winst door storingen of uitval van systemen, is uitgesloten.
11. Externe afhankelijkheden
Sisoft maakt voor de werking van haar systemen gebruik van diensten van derden, zoals hostingproviders, internetverbindingen en betaalverwerkers. Storingen of uitval bij deze partijen vallen buiten de aansprakelijkheid van Sisoft, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van Sisoft.
12. Geheimhouding
Beide partijen verplichten zich tot geheimhouding van vertrouwelijke informatie die in het kader van de samenwerking is verkregen.
13. Privacy
Sisoft verwerkt persoonsgegevens conform de AVG. Zie onze privacyverklaring op www.sisoft.nl/privacyverklaring.
14. Wijziging voorwaarden en tarieven
Sisoft mag deze voorwaarden wijzigen. Wijzigingen worden minimaal 30 dagen van tevoren gecommuniceerd.
Sisoft mag abonnementstarieven jaarlijks aanpassen of indexeren. Tariefwijzigingen worden vooraf gecommuniceerd.
15. Toepasselijk recht en geschillen
Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Arnhem.